CASE STUDY

case study van ekelen poort

Case: Van Ekelen & Poort | Advocaten & Mediators

Nog voordat De Zoekmachinemeesters officieel van start gingen, hebben we al een advocatenkantoor geholpen: Van Ekelen & Poort | advocaten & mediators in Eindhoven.

Wat we hebben gedaan

Om te zorgen dat Van Ekelen & Poort beter wordt gevonden via zoekmachines, de website meer bezoekers trekt en dat een hoger percentage bezoekers uiteindelijk ook contact opneemt, hebben we de volgende stappen ondernomen:

  1. Een nieuwe, duidelijke website- en menustructuur ontworpen die beter aansluit bij enerzijds de wensen en leeservaring van bezoekers (‘user experience’) en anderzijds de eisen rondom zoekmachineoptimalisatie.
  2. Voor iedere pagina hebben we nieuwe teksten geschreven. De webteksten bevatten belangrijke zoektermen, zijn gemakkelijk leesbaar en overtuigen de bezoeker om contact op te nemen.
  3. Een nieuwe website ontworpen die moderner oogt, even gemakkelijk te bezoeken is met een laptop, tablet of telefoon en waarop bezoekers de gezochte informatie sneller kunnen vinden.
  4. Achter de schermen hebben we het een en ander gesleuteld aan de site, zodat bijvoorbeeld iedere pagina juist wordt weergegeven bij de zoekresultaten in Google.
  5. Tweewekelijks schrijven en publiceren we een blog, die we ook doorplaatsen op de Facebook-, Twitter- en LinkedIn-accounts van Van Ekelen & Poort.

#1 Positie in Google en verdubbeling bezoekersaantal

Heeft dat wat opgeleverd? Jazeker! Namelijk:

  1. Het aantal dagelijkse bezoekers is grofweg verdubbeld.
  2. Spoedig na lancering gaven nieuwe cliënten aan dat ze na een Google-zoekactie uiteindelijk hebben gekozen voor Van Ekelen & Poort, bij de oude website kwam dit niet voor.
  3. Bepaalde nichezoektermen (zoals ‘advocaat Eindhoven afwikkeling erfenis’) leveren een #1 positie in Google op.
  4. De Google-positie voor generieke zoektermen (‘advocatenkantoor Eindhoven’) en zoektermen waarop meer concurrentie is (zoals ‘advocaat Eindhoven echtscheiding’), is significant gestegen.
  5. Het publiceren van een blog levert, naast waardevolle – want vindbare – content, zo’n 300 extra bezoekers per keer op.

Blogs

In overleg met Van Ekelen & Poort wordt steeds het onderwerp voor een blog vastgesteld. Eén van de advocaten schetst vervolgens puntsgewijs wat er in de blog moet komen te staan. De tekstschrijver van De Zoekmachinemeesters maakt hier vervolgens een goed leesbare, aansprekende en informatieve tekst van, die ook nog eens voldoet aan alle eisen rondom zoekmachineoptimalisatie. Na goedkeuring door Van Ekelen & Poort plaatsen wij de blog op de website, tezamen met stockfoto’s om het artikel visueel aantrekkelijker te maken. Tot slot plaatsen we de nieuwe content op de Facebook-, Twitter- en LinkedIn-accounts van onze klant.

Enkele voorbeelden van blogs die we voor Van Ekelen & Poort hebben geschreven:

Pagina – Case study4
Pagina – Case study5
Pagina – Case study6
Mr.-Mirte-Poort-van-der-Meeren

Wat Van Ekelen & Poort ervan vindt

“Emiel heeft alle teksten geschreven voor onze nieuwe website, Herman heeft hem ontworpen. Dankzij het werk van De Zoekmachinemeesters wordt onze site veel beter gevonden via zoekmachines. Enkele belangrijke trefwoorden eindigen zelfs op de eerste positie. De blogs die ze publiceren op onze site en de sociale media, leveren veel enthousiaste reacties op. Het werk van De Zoekmachinemeesters wierp meteen zijn vruchten af. Al binnen een paar weken namen mensen contact met ons op, die ons hadden gevonden via Google.”

Mr. Mirte Poort-Van der Meeren, advocaat bij Van Ekelen & Poort | advocaten & mediators

Neem contact met ons op

Stuur ons een bericht en we zullen z.s.m. contact met u opnemen.

Not readable? Change text. captcha txt